Table of Contents
Je kunt als zelfstandige uiteraard zelf je tarief bepalen maar hoe pak je dit goed aan? Is het een goede keuze om jouw tarief als zzp’er te bepalen op basis van het gemiddelde uurtarief van een zzp’er? Het bepalen van een uurtarief wordt door veel zzp’ers gezien als grootste uitdaging.
Het gemiddelde uurtarief van zzp’ers ligt tussen de 45 en 60 euro per uur, exclusief btw. Dit is het gemiddelde van alle zelfstandigen dus van de zzp’ers met lage tarieven en de zelfstandigen die een hoger tarief in rekening brengen. Daarnaast is een groep van ongeveer 12% van de zzp’ers die niet op uurbasis werken maar factureren per opgeleverd project of een deel daarvan.
Om een beeld te geven zetten we hieronder de gemiddelde tarieven van zzp’ers die werkzaam zijn in de diverse branches voor je op een rij (nieuwe cao schoonmaak 2022). Het gemiddeld uurtarief van een zzp’er kan onderling flink variëren - industriele schoonmaak. Er zijn verschillende factoren die een grote invloed spelen op de bepaling van het gemiddeld uurtarief van zzp’ers.
Elke onderneming krijgt te maken met vaste lasten en ondernemerskosten. Daarnaast worden de declarabele uren van de zzp’er meegerekend en wordt rekening gehouden met de branche. Elke branche heeft namelijk een andere tariefklasse. Ook de tarieven van de concurrentie en de meerwaarde die gecreëerd kan worden is cruciaal. Een zzp’er die meerwaarde kan creëren, bijvoorbeeld door een specialisme, kan een hoger uurtarief hanteren (nieuwe cao schoonmaak 2022).
Bespaar Nu Met De Beste Gratis kantoor schoonmaak Offertes en Vergelijk!
Goedemorgen allemaal, Graag wil ik een situatie voorleggen en zien wat voor reactie's ik (wij) hier op krijg. Op dit moment werken mijn collega en ik voor een schoonmaak bedrijf wat wij met veel liefde doen alleen het probleem is dat veel bedrijven hun contract niet verlengen met het bedrijf.
Er is diverse keren door verschillende klanten gevraagd of wij die uren eventueel niet kunnen overnemen in het nieuwe bedrijf maar deze gaan vaak niet akkoord omdat zijzelf teveel personeel hebben. Dus ons idee van een eigen bedrijfje is hierbij geboren. Nu zou ik graag willen weten hoe maak je een offerte op, welke bedragen zijn van toepassing kwa uurloon en schoonmaak per m2 en rijkosten.
Hoe neem je een goede boekhouder in de arm en hoe kan je alles in goede banen lijden. Het gaat om de uren die vervallen in ons bedrijf,omdat wij de andere uren voor onze baas blijven werken. ( +/- 20uur voor de baas ) (+/-10 a 15 uur voor onszelf pp) .
Als schoonmaakbedrijf geeft Hago alle Nederlanders een schoon land. Een land om veilig te werken, geconcentreerd te studeren of onbezorgd te genieten van een dagje uit. En dat doen we elke dag vol overgave. Hago wil samen met opdrachtgevers, op zoveel mogelijk plaatsen, een positieve impact maken op hygiëne en de beleving ervan.
Hago geeft medewerkers werk van betekenis en gunt iedereen die erbij wil horen, een kans (nieuwe cao schoonmaak 2022). Een kans op een eerlijke beloning voor schoonmaakwerk waarmee je het verschil maakt.
Hij is op zijn 27ste CEO van deeleconomiebedrijf Helpling: een startup gericht op de schoonmaak in en om het huis. Helpling is een online platform waar klanten gemakkelijk een particuliere, ervaren en verzekerde schoonmaker kan boeken. Wit betaald uiteraard. In Nederland is Helpling actief in meer dan 45 steden. Helpling klinkt ontzettend sympathiek, maar hoe sympathiek zijn deeleconomiebedrijven echt? Zijn ze een zegen voor de toekomst of helpen ze langzaam alle arbeidsvoorwaarden en rechten van werknemers om zeep? Een confronterend vraaggesprek met Helpling CEO Floyd Sijmons.
Toch zou ik zeggen ‘ja, Helpling is een deeleconomiebedrijf’. Omdat het gaat om particulieren die iets delen, namelijk hun vrije tijd en hun schoonmaakvaardigheden om geld te verdienen (nieuwe cao schoonmaak 2022). Schoonmaken in particuliere huishoudens is immers geen traditionele baan zoals we dat van vroeger kennen. “Uiteindelijk zijn wij ook geen schoonmaakbedrijf: we zijn een online platform die het mogelijk maakt voor hulpen en huishoudens om elkaar te vinden en te boeken.
Het is hetzelfde als het briefje bij de supermarkt, maar dan een stuk makkelijker, veiliger, en betrouwbaarder.” “Je zou ook kunnen zeggen dat Helpling in de ‘klusjeseconomie’ zit. Het lijkt me dat dit meer een semantische discussie is voor de Dikke van Dale dan voor ons. Het verandert immers helemaal niets aan de discussie over de impact van ons businessmodel - nieuwe cao schoonmaak 2022.” “Op zich is Uber ook vrij nieuw.
Mits de overheid hier de ruimte voor maakt, en bijvoorbeeld het UWV hier op ingespeeld is (wat ze nu zeker niet zijn). “De vergelijking tussen Helpling en Uber is scheef, er zijn een aantal hele belangrijke verschillen. Zo volgt Helpling volledig de wet. Daarnaast veroorzaakt Uberpop uitholling van de markt omdat ze concurreren met taxibedrijven waar werknemers gewoon een CAO met arbeidszekerheden hebben.
“Tenslotte moeten we ook niet vergeten dat 51 procent van de hulpen die nu ons platform gebruiken uit de thuiszorg komen waar ze veelal ontslagen zijn vanwege de bezuinigingen. Wij vangen deze mensen direct op, zorgen dat ze goed verdienen en vaak meer werk hebben. “Last but not least: wij kunnen hulpen bij een toekomstige werkgever doordat men ons als referentie opgeeft, waarop wij dan een gemiddeld klantenrecensiecijfer overleggen.
Reden nummer één waarom een hulp ons verlaat is dat deze een voltijd reguliere baan heeft gevonden. Iets wat wij alleen maar aanmoedigen.” “De zwarte markt is onze grootste concurrent. nieuwe cao schoonmaak 2022. We merken dat als men al langer een vaste werkrelatie heeft met een schoonmaker de hulp al snel onderdeel van de familie is.
Wij streven naar de totstandbrenging van precies diezelfde relaties, alleen dan niet zwart.” “Niet echt (nieuwe cao schoonmaak 2022). We hebben wel eens een potentiele klant die de klantenservice meldt ‘ik wil er een zonder hoofddoek’.” “Zo werkt ons matchingalgoritme überhaupt niet en ik moet zeggen dat we dergelijke (nare) verzoeken bewust links laten liggen.
Mensen die blije klanten hebben krijgen dus automatisch meer werk, want die worden voorgetrokken door het algoritme. Afkomst speelt daarin geen enkele rol.” “Om te beginnen zijn de hulpen expliciet niet onze werknemers, maar onze klanten. Net zoals de huishoudens die een hulp zoeken dat zijn. Op basis van het inzicht dat we hebben kan ik zeggen dat de achtergrond onder de hulpen wisselend is - nieuwe cao schoonmaak 2022.
Daarnaast moeten ze of de Nederlandse taal of de Engelse taal goed beheersen - dakreiniging. “Ik vermoed dat de tweede eis een iets hoger percentage allochtonen eruit zal screenen dan autochtonen, omdat niet iedereen meteen goed Nederlands of Engels kan. Maar dit is niet iets dat we concreet bijhouden en het lijkt me ook niet de meest relevante statistiek.
Of iemand het werk goed kan of niet hangt toch echt af van het individu.” “Ruim 92 procent van de hulpen is vrouw; dat is veel meer dan in de andere landen waar Helpling actief is. We hebben hier geen selectie op. Ik vraag me eigenlijk al tijden af waarom dit zo is, maar heb werkelijk geen idee.
Dit betekent dat hulpen via ons weinig tot geen sociale bescherming krijgen. Die rol mogen wij (helaas nog) niet vervullen. “Wat we wel doen is hun arbeidspositie verbeteren door een verzekering voor schade. Daarnaast hebben we een klantenservice waar ze altijd terecht kunnen. Ook sturen we ze veel werk door, waardoor er voldoende te verdienen is.
“Tenslotte is een belangrijk deel dat we intensief overleggen en lobbyen met en bij de overheid en ook nog eens apart bij het UWV - nieuwe cao schoonmaak 2022.” “Om het collectief inkopen van secundaire arbeidsvoorwaarden mogelijk te maken. Wij hebben de unieke positie om collectief, optioneel en voor hulpen secundaire arbeidsvoorwaarden te regelen tegen een laag tarief.
Het alternatief is dat de hulpen niets krijgen: geen goede optie lijkt me.” “Jawel, nu is dit geregeld via de RDV. Alleen is die dusdanig vaag en slecht opgezet dat handhaving hiervan onmogelijk is. Zo concludeerde de commissie Kalsbeek vorig jaar nog dat naleving ervan eigenlijk helemaal niet plaatsvindt. Verder is het gewoon een praktisch vrij nutteloze bepaling.
Dan moet de overheid hier echter een optie voor inbouwen bij bijvoorbeeld het UWV en wij moeten niet als reguliere werkgever bestempeld worden. Dan worden wij als elk ander schoonmaakbedrijf en vallen alle voordelen die ons platform levert weg (er is immers een reden dat geen enkel groot schoonmaakbedrijf zich met particuliere huishoudens bezig houdt).” “Er kan zoveel gedaan worden om werk te creëren in de ‘klusjeseconomie’.
Ook zouden we in samenwerking met de belasting de hele markt van zwart naar wit kunnen trekken. En kunnen zorgen dat alle belastingaangiftes worden gedaan. Als we dit doen moet daar echter wel wat tegenover staan voor de hulp: een deel zou bijvoorbeeld, zoals in veel landen (Duitsland, België, Zweden), weer terug moeten vloeien naar de hulp.
Dit kan voor veel industrieën die nu vooral in het zwarte circuit te vinden zijn de oplossing zijn. Zo is er zelfs een markt voor het in elkaar schroeven van Ikea meubels. Genoeg mensen die hier graag 10 euro per uur of meer voor betalen, en genoeg mensen die dit graag de hele dag zouden doen.
Maar de gevaren blijven bestaan: dit soort werk moet goed worden onderscheiden van andere arbeid en wegblijven van markten waar reguliere arbeidscontracten wel mogelijk zijn. “Dat reguliere arbeidscontracten in de huishoudelijke schoonmaak niet werken is inmiddels wel duidelijk. Men werkt in Nederland al sinds mensenheugenis zwart in het huishoudelijke werk.
“Als we het goed doen kunnen we juist banen creëren en de zekerheden van hulpen verbeteren tegenover de niet-gereguleerde zwarte markt, terwijl we de ‘reguliere’ arbeidsmarkt intact houden. Dit zorgt er ook voor dat groepen die nu moeite hebben aansluiting te vinden op de arbeidsmarkt juist wel werk vinden. En ook nog eens gemakkelijker doorstromen naar de reguliere arbeidsmarkt.
Mede mogelijk gemaakt door: Brainnet, ASML is een goed voorbeeld van een bedrijf waar veel verschillende culturen samenwerken. Op het hoofdkantoor in Veldhoven zitten 90 nationaliteiten, als je wereldwijd kijkt zijn dat er 105. Monique Mols, adviseur interculturele communicatie bij ASML, legt uit dat er twee redenen zijn voor dit hoge aantal internationals.
En onze klanten zitten niet in Nederland. Als je die andere nationaliteiten binnen je eigen poorten hebt, maakt dat de communicatie ook makkelijker, en wordt je team diverser.' Toekomstgericht Allereerst is het belangrijk dat je internationals niet zozeer op hun CV selecteert, maar dat je veel meer kijkt naar of ze bij je bedrijf passen.
'Een CV zegt alleen iets over wat mensen hebben gedaan. Als je je richt op die drie ps, is het veel meer toekomstgericht. Als iemand goed binnen het bedrijf past, is de kans veel groter dat ze langer bij je blijven werken. Vier de verschillen Daarnaast is het heel belangrijk dat je je als bedrijf aanpast aan de internationals.
Op die manier is het al een stuk makkelijker voor internationals om contact te hebben met hun collegas, om een praatje te maken. De kantine is volgens Mols ook een perfecte plek om verschillende culturen te vieren. Zo hebben zij bij ASML bij de verbouwing van de kantine een Aziatische hoek ingericht.
Een ander voorbeeld wat Mols geeft, is het evenement Diversity in the Park, dat ze jaarlijks organiseren, waar allemaal standjes zijn waar medewerkers kunnen vertellen over hun land. Op zon moment merk je dat mensen trots zijn op hun cultuur, en dat ze het leuk vinden om dat te delen.
Hij zal precies doen wat er afgesproken wordt. Maar werkgevers zijn niet de enige die moeite moeten doen. Ze mogen van internationale werknemers verwachten dat zij zich ook aanpassen aan de bedrijfscultuur. Mols adviseert internationals om te proberen Nederlands te leren, vooral als ze kinderen hebben, die ze hier naar school willen laten gaan.
Voor meer dan 50 procent wordt de keuze van internationals bepaald door een interessante omgeving. Dat varieert van uitgaansgelegenheden tot internationale scholen, en van kinderopvang tot zorg. Ook is het belangrijk voor internationals of ze een toekomstperspectief zien; zie ik genoeg mogelijkheden om na mijn contract te gaan doen. Nederland krappe voldoende Op dit moment krijgt Nederland van expats een 6,1 op het gebied van toekomstperspectief.
More from Keuken renoveren, Huis renoveren, Tuin inrichten
Table of Contents
Latest Posts
Bouwmateriaal Prijzen
Schoonmaak Na Verbouwing
Vacatures Amphia Schoonmaak
All Categories
Navigation
Latest Posts
Bouwmateriaal Prijzen
Schoonmaak Na Verbouwing
Vacatures Amphia Schoonmaak